Sielenna’s Weblog


Osborn’s Checklist
september 24, 2008, 9:15 am
Filed under: CMS

Opdracht 1 |
Jij bent de klant of art director.
Briefing voor het creatieve team luidde:
“In Berlijn, online mediafestival toont werk van onbekend talent (academies, hoge scholen etc.), sponsor Levi’s, loopt van maandag 22 december tot zondag 28 december 2008. Nieuw festival dus poster moet werven.
Pas aan en verbeter.
– Schrijf
– Schets (papier, dus inscannen)

Originele poster

Originele poster

Typografie |

Erg weinig typografie. Zonder uitleg snap je niet waar de poster voor is.

Datum ontbreekt.

Vermelding dat onbekend talent …

Logo Levi erg klein.

Stijl | Actueel en trendy, wellicht iets te trendy?

Vorm | Combinatie, niet erg samenhangend. Laagjes idee wel leuk.

Materiaal | Kunstmatig, beetje bij elkaar geraapt zooitje.

Kleur | Overloop. Zwarte ding in het midden is nogal hard, leidt nogal af. Of achtergrond rustiger of voorkant.

Beeld | De beelden lijken nogal bij elkaar geraapt. Ik mis de samenhang qua kleur of vorm.

Ik heb geen scanner, daarom laat ik de schets graag in de les zien.


Eindresultaat |

Nieuwe poster

Nieuwe poster

Ik heb gekozen om grotendeels opnieuw te beginnen. Alleen de donkere onderkant heb ik behouden. Het idee van gelaagdheid vond ik wel erg leuk, dus dat heb ik zo gehouden. Ik heb alleen beelden gekozen die qua kleur veel beter bij elkaar passen. Daarnaast heb ik ervoor gekozen de informatie groot in beeld te zetten. Zo is het direct duidelijk waar de poster voor is, zonder dat het de compositie in de weg staat. Ik vind de tekst zo juist een geheel met de beelden.

Opdracht 2 |
Pas aan en verbeter de opdracht uit week 3 met Osborn’s Checklist!
– Schrijf
– Schets (papier, dus inscannen)
– Ontwerp (digitaal)

Vorige weekopdracht

Vorige weekopdracht

Typografie | De tekst is duidelijk leesbaar, alleen wellicht een beetje saai.

Stijl | De stijl is heel traditioneel. Een beetje voor de hand liggend.

Vorm | Het geheel is, op de denkwolkje na, heel vierkant en simpel.

Materiaal | Ik vind het heel natuurlijk overkomen.

Kleur | De kleuren zijn heel vlak. Weinig opvallende tinten.

Beeld | De foto vind ik professioneel overkomen. Het is geen vakantiekiekje.

Over het algemeen denk ik dat de poster weinig pakkend is. Hij valt niet op.

Ik heb ervoor gekozen de foto te vervangen. Eigenlijk pas ik daardoor gelijk het hele concept aan, ik heb nu namelijk barbies ingezet. Loverboys staan er om bekend aantrekkelijk jonge mannen te zijn. Dat deed me denken aan Ken. Op de achtergrond staan nog allemaal vrouwelijke barbies, zijn eerdere slachtoffers. De kleuren spatten nu door al het roze van het scherm af. Aan de vorm heb ik weinig veranderd, omdat ik denk dat anders de serieuze boodschap verloren gaat.


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

