Sielenna’s Weblog


*Vernieuwd* CMS – Loverboys
september 17, 2008, 9:58 am
Filed under: CMS

Aanpassing:

Ik heb de mindmap aangepast en vanuit daar een nieuwe matrix gemaakt (dit was het probleem bij de vorige opdracht). Daaruit heb ik vier nieuwe ideeen gegenereerd. Van m’n final idee heb ik een visual gemaakt. De alternatieve reclametechnieken waren wel goed, dus deze heb ik hetzelfde gelaten (ook al sluiten deze nu niet meer helemaal aan bij het nieuwe concept).

De opdracht voor deze week was:

Gemeente Amsterdam wil ouders en meisjes waarschuwen voor loverboys.
Verzin een actie.

Ik ben begonnen met wat rondkijken op internet, omdat het begrip ‘loverboy’ nogal ver van mijn bed stond. Hierna heb ik flink gebrainstormd in een mindmap waarbij ik op verschillende interessante invalshoeken kwam.


Matrix |

Vervolgens ben ik met de volgende vraag in mijn achterhoofd gaan nadenken; ‘via welke wegen kun je meisjes benaderen?’. Onderstaande matrix is het resultaat.

4 ideeën

  • Boxen plaatsen op drukke pleinen. Dan een gesprek tussen jongen en meisje laten afspelen. Jongen wilt dat meisje naar bed gaat met iemand voor hem. Meisje wilt het niet.
  • Cadeautjes laten uitdelen door knappe jongens. Als de meisjes het pakketje openmaken, vinden ze enkel een briefje “laat je niet inpakken”.
  • Stoplichten beplakken, “Geef loverboys geen groen licht”.
  • Aan prijskaartjes tekst in de trant van; “Pas op! Loverboys zijn overal”.

De 6 denkhoeden

Ik heb gekozen om overal in Amsterdam op grote kruispunten en in de buurt van scholen stoplichten te beplakken. Daarnaast wil ik het rode stoplicht veranderen in een hart. Niet alleen om mensen in het verkeer te benaderen, maar ook omdat ik denk dat de actie voor veel media aandacht zal zorgen.


Twee alternatieve reclametechnieken |

Illusie

Een grote billboard, waarbij de loverboy een denkwolkje heeft waar je ziet wat hij denkt; ‘Bingo, weer eentje die voor mij geld gaat verdienen’. Het meisje staat daarentegen verliefd hem aan te kijken.

Transformatie

Vroeger had je altijd van die schattige plaatjes van dieren die je op je raam kon plakken. Dat zelfde principe wil ik ook toepassen, alleen dan plaatjes van duidelijk ongelukkig kijkende in lingerie geklede meisjes. Deze plaatsen bij GGD etc, maar ook op plaatsen waar veel loverboys actief zijn.


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

