Sielenna’s Weblog


Crossmedia Strategie | Heb jij de Dinges factor?
september 14, 2008, 10:38 am
Filed under: CMS | Tags: , , ,

HI en Hyves hebben een gezamenlijke social network-campagne. Crossmediaal sluiten ze subtiel aan bij de succesvolle ‘Dinges-campagne’.

De grootste nachtmerrie van jongeren is om een Dinges te worden. Daarom hebben Hi en Hyves een test ontworpen waarmee getest kan worden in welke mate iemand een Dinges is. De online tool werkt via Hyves. Na het invullen van een aantal persoonlijke kenmerken, kun je een verpixelde foto van jezelf naar je Hyves vrienden sturen van wie je wilt weten of hij/zij jou herkent (of niet). Door middel van het beantwoorden van enkele vragen moeten je vrienden zien te achterhalen met wie ze te maken hebben. Hoe meer vragen ze fout beantwoorden, des te grotere Dinges jij bent.

In korte tijd werden via de online tool een record aantal van ruim 1,3 miljoen uitnodigingen verstuurd om de persoonlijke Dingesfactor te testen bij vrienden en kennissen op http://dinges.hi.nl/

Merk:

Hi

Klant:

KPN Hi

Medium:

Geïntegreerd

Branche:

Dienstverlening

Publicatie:

04-06-2008

Doelstelling:

Actieve merkvoorkeur voor Hi creëren door het neer te zetten als hét messagingmerk voor jongeren.

Beschrijving:

Je houdt je vrienden voortdurend op de hoogte via SMS. Maar dat is iets wat je moet blijven doen. Doe je dat niet, dan loop je het risico te vervreemden van je omgeving. Of je wordt voor anderen, in het ergste geval, ‘dinges’ of ‘dingetje’… Daarnaast kan iedereen zijn eigen ‘Dinges’ factor ook online checken.

Bron


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s



%d bloggers op de volgende wijze: