Sielenna’s Weblog


Cross Media Strategie | Opdracht week 2
september 9, 2008, 7:17 pm
Filed under: CMS | Tags: , , , , ,

Opdrachtomschrijving:
Verzin een activiteit voor kinderen wat buiten gedaan kan worden. Gebruik de Morpological Matrix voor je oplossingen en maak een keuze. Gebruik ‘de zes denkhoeden’ voor feedback.

Morpological Matrix

morpological matrix

morpological matrix

De zes denkhoeden
Ik heb gekozen om Levend Stratego verder uit de diepen aan de hand van de Zes Denkhoeden van Edward de Bono.

De zes denkhoeden van Edward de Bono

De zes denkhoeden van Edward de Bono

Rationale (hoe is het tot stand gekomen en waarom)
Ik ben begonnen aan deze opdracht door terug te denken aan m’n eigen jeugd. Welke spelletjes vond ik leuk? Waar kon ik geen genoeg van krijgen? Al gauw zag ik dat ik deze spelletjes kon categoriseren op de plek waar ze plaats vonden. Al snel daarna zag ik een onderscheid tussen wel en geen benodigdheden. Zodoende is deze matrix tot stand gekomen.

Evaluatie (op je proces)
De zes denkhoeden zorgen ervoor dat ik op verschillende manieren naar de oplossing kan kijken en zo kan bepalen of het daadwerkelijk een goede oplossing is.
Het is een handige methode om met zes verschillende karakters tegen een idee of onderwerp aan te kijken. Ik zal hier in de toekomst zeker vaker gebruik van maken. De Morphological matrix is goed om ideeën op te doen en verder te brainstormen.


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

