Sielenna’s Weblog


Rosé, Barry & Anita en een minderwaardigheidscomplex
december 17, 2007, 10:07 am
Filed under: Interactieve Tekst

Rob Wijnberg geeft een impressie van een avond in zijn studentenhuis. Hiermee illustreert en verlevendigt hij zijn pamflet Boeiuh!.
Schrijf zo’n zelfde stukje bij je werkplan voor je betoog.

Als ik ’s avonds onderuitgezakt met een glaasje rosé in mijn hand voor de televisie lig te zappen, blijft mijn normaal onvermoeibare zapgedrag steken bij Hart van Nederland. Even lekker sensatie snuiven, denk ik bij mezelf. Ik zie beelden voorbij komen over Barry en Anita, wiens konijn ontvoerd is. Het is al het derde konijn uit de buurt. Een ware hetze tegen elke potentiële dierenhater is ontstaan in de buurt. De heksenjacht uit de zestiende eeuw valt erbij in het niets. Gapend zap ik naar het NOS-journaal, in de hoop iets betere journalistieke hoogstandjes te verwerken te krijgen. Helaas voor mij, mag Bush vanavond weer flink wat zendtijd vullen met zijn discussie over Irak. Zuchtend zet ik de televisie uit en rek me eens goed uit. Mijn oog valt op een Glossy die ik van de week voor een euro op het station gekocht heb. Op de voorkant siert een perfecte blondine, maatje 32, die naar me knipoogt. Een glaasje rosé dan maar, want als je het van de media moet hebben zou je toch acuut kluizenaar op de Veluwe worden.


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

