Sielenna’s Weblog


Crossmediale campagne: OMO Buitenspeelbond
november 20, 2007, 8:53 pm
Filed under: Using media

Presentatie OMO Buitenspeel Bond

Groepje: Annelies Butter, Yuen Cheng, Tristan Westerhuis, Alex van Amersfoort

Wat is het campagne idee/concept
OMO Buitenspeel Bond – ‘Samen spelen’ is het centrale thema van de OMO Buitenspeel Bond. Kinderen kunnen vanaf dat moment hun eigen club oprichten, zelf unieke clubpassen maken die thuisgestuurd worden en berichten voor elkaar achterlaten in hun eigen clubhuis op http://www.buitenspeelbond.nl. Alle clubs ontvangen iedere woensdagmiddag een e-mail met daarin leuke nieuwe spelletjes voor buiten. De apotheose is het Nationaal Kampioenschap Buitenspelen (NKB) te Papendal op 1 juli 2006.

Wie is de doelgroep?
Ouders
Kinderen

Welke media worden ingezet?
Openingsdag, Buitenspeeldag, TV, Dagbladen, Krant, Website,
Clubpasje, Woensdagmiddag mail, Life en cooking / Jetix

Welke boodschap wordt er overgebracht?
- Koop OMO
- Maak uw kinderen lid van de OMO buitenspeelbond of Vraag je moeder om OMO te kopen en wordt ook lid van de buitenspeelbond.
- Laat uw kinderen buitenspelen.

Welke gevoel wordt er overgebracht?
- “Lekker samen buitenspelen”
- “Kom bij de club”
- “Vuil is goed” >>> “Buitenspelen is goed voor u kinderen”

Wie is de opdrachtgever?
Opdrachtgever: OMO
Partner: NOC*NSF
Steunen het initiatief dat OMO neemt om meer kinderen te laten spelen.

Wie heeft de campagne uitgevoerd?
Concept / idee: Lemz
Uitvoering: US Media
Lemz bedenkt en ontwerpt Interactieve merk campagnes. Een mix van interacties en advertentie dirigeert de individuele consument door een serie van ervaringen, deze ervaringen spelen zich zowel online als in de echte wereld af. De campagnes spelen in op emoties die vaak gebonden aan maatschappelijk probleem of een gevoel wat leeft in de samenleving.

Welke ander campagnes zijn zij bekend?
*Kwiss – Let the shoe do the talking.
*
Axe Shower – Heb jij iets te bekennen?
*
Douwe Egberts – Burendag

Waarom is deze campagne crossmediaal?
De media versterken elkaar: Kennis, houding en gedrag.
Media worden gebruikt om kennis te krijgen over de campagne:Televisie (commercials), Dagbladen en kranten (artikelen en advertenties) .
Media worden ingezet om een houding te krijgen over de campagne.Items in televisies programma’s (mening vormen, elke televisieprogramma heeft zijn eigen benadering vanwege de verschillende doelgroepen), Erica Terpstra interview (NOC*NSF),
De basis van de campagne is de website.
Gedrag.

Wat vind je zo goed aan deze campagne?
- De campagnes spelen in op emoties die vaak gebonden aan maatschappelijk probleem of een gevoel wat leeft in de samenleving.
- Alle media sluiten enorm goed op elkaar aan. Inzetten van media waarmee zowel kinderen als volwassen enthousiast worden gemaakt.

Interactief?
Ja. Dialoog tussen OMO en de klant (Zowel met offline als online media). En natuurlijk de media, als de consument meedoet aan deze campagne moet deze steeds een handeling uitvoeren op de website om vervolgens weer een bericht van de buitenspeelbond (Omo) terug te krijgen.

Cijfers
- Tot deze campagne ging het heel erg slecht met OMO. Nu heeft Omo ontzettend goede cijfers.
De op vier na grootste vereniging van Nederland (groter dan scouting Nederland)

About these ads

Geef een reactie so far
Een reactie plaatsen



Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s



Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

%d bloggers like this: